Hareketsiz kişiler için kilo vermek mümkün!

Hareketsiz kişiler için kilo vermek mümkün!

Kilo vermek için fiziksel aktivede bulunmak önemli fakat az hareketli biriyseniz, Uzman Diyetisyen Deniz Berksoy'un zayıflama sürecinizi kolaylaştıracak bir haftalık diyet listesini deneyebilirsiniz.

Eğer egzersiz yapmıyorsanız, az yemenize rağmen kilo vermek sizin için zor olabilir. İşte bu süreci kolaylaştıracak bir haftalık diyet listesi:

İlk 3 gün Sabah kahvaltısı: 1 ince dilim tam buğday ekmeği 60 gr beyaz peynir 5 adet tuzsuz zeytin Bol dereotu, maydanoz, domates, salatalık, kırmızıbiber vb.

Ara öğün: • 5-6 adet erik kurusu

Öğle yemeği: 6 çorba kaşığı mevsim sebzeleri ile yapılmış sebze yemeği 1 bardak ev yapımı ayran 1 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenmiş karışık mevsim salatası

Ara öğün: 10 adet çiğ badem

Akşam yemeği: Izgara et (100-150gr) 1 ince dilim tam buğday ekmeği 1 tabak bol yeşillikli yağsız mevsim salatası

Ara öğün: 1 bardak kefir

lacto-fermentation_kefir-with-strawberries-image2

4 ve 5. gün  Sabah kahvaltısı: 1 ince dilim ananas ve 1 adet kivi 1 kutu sade probiyotik yoğurt (1/2 çay kaşığı tarçın eklenebilir) 1 adet tam ceviz

Ara öğün: 1 porsiyon mevsim meyvesi (besin takvimine link verebiliriz.)

Öğle yemeği: Izgara mevsim balığı (balık takviminden bakabilirsiniz.) 1 ince dilim çavdar ekmeği 1 tabak bol yeşillikli yağsız mevsim salatası

Ara öğün: 1 porsiyon mevsim meyvesi (besin takviminden bakabilirsiniz.)

Akşam yemeği: 6-8 çorba kaşığı kurubaklagil yemeği (mercimek, maş fasulyesi, nohut vb.) 1 kase cacık 1 tabak bol yeşillikli yağsız mevsim salatası

Ara öğün: 1 kutu sade probiyotik yoğurt (1/2 çay kaşığı tarçın eklenebilir.)

6 ve 7. gün Sabah kahvaltısı: 4-5 çorba kaşığı yulaf ezmesi 1 bardak yağsız veya yarım yağlı süt (1/2 çay kaşığı tarçın eklenebilir.)

Ara öğün: 1 porsiyon mevsim meyvesi (besin takviminden bakabilirsiniz.)

Öğle: 1 kase mercimek veya ezogelin çorbası 1 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenmiş bol brokoli ve semizotu salatası (tercihen 1 diş sarımsak eklenebilir.) 1 bardak kefir

Ara öğün: 10 adet çiğ badem

Akşam yemeği: 6-8 çorba kaşığı mevsim sebzeleri ile yapılmış sebze yemeği 1 ince dilim çavdar ekmeği 1 tabak bol yeşillikli yağsız mevsim salatası

Ara öğün:  1 adet haşlanmış elma üzerine 1 adet dövülmüş tam ceviz ve 1/2 çay kaşığı tarçın

Önemli not: Kadınlar günde 10 bardak, erkekler 14 bardak su içimine özen göstermelidir. Günde 2 fincan şekersiz bitki çayı, 1 fincan şekersiz çay ve 1 fincan sade Türk kahvesi tüketimi uygundur. Bu beslenme programı örnek olarak hazırlanmıştır. Beslenme programı kişinin cinsiyetine, yaşına, kilosuna, boyuna, metabolizmasına göre değişiklik gösterebilir.

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum yapın